قوانین مهاجرت و اقامت در کانادا

پناهندگی ، مهاجرت، اقامت دائمی ، اقامت موقت

قوانین مهاجرت و اقامت در کانادا

پناهندگی ، مهاجرت، اقامت دائمی ، اقامت موقت

پناهندگی ، مهاجرت، اقامت دائمی ، اقامت موقت ، و روند اقدام از ابتدا تا انتها برای کشور کانادا در سایت بطور کامل مطرح کردیم .

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

انواع بیمه در کانادا

بیمه در کانادا یکی از خدمات حائز اهمیت برای مهاجران، خدمات بیمه می باشد که افراد با توجه به کشوری که قدم در خاک آن می گذارند، با قوانین بیمه مخصوص به همان کشور و خدمات آن مواجه می شوند. در میان کشورهای مختلف، کانادا یکی از مواردی است که خدمات بیمه در آن به عالی ترین و بهترین شکل ممکن صورت می گیرد و استفاده از بیمه رایگان برای شهروندان دائم یک مزیت مهم محسوب می شود.

مجوز تاسیس شرکت های بیمه از طرف دولت کانادا صادر می شود که بعضی به شکل خصوصی و بعضی دیگر توسط دولت کانادا اداره می شوند. شرکت های بیمه ای که در این کشور وجود دارند انواع متنوعی از بیمه ها و سایر خدمات مالی را ارائه می دهند. در واقع براساس قوانین فدرال، شرکت های خدمات مالی که صاحب شرکت های بیمه هستند، مستقیما اجازه فروش حق بیمه را ندارند، به جز در بریتیش کلمبیا. بعضی از کمپانی ها به شکل خصوصی اداره می شوند در حالی که بیشتر آن ها توسط سهامداران شرکت های سهامی، بیمه گذاران شرکت های تعاونی یا دولت اداره می شوند و بیشتر از ۴۵۰ شرکت بیمه کانادایی و حدود ۲۰۰ شرکت خارجی مجوز تاسیس شعبه های مختلف را دارند.

خدمات درمانی کانادا | انواع بیمه درمانی | بیمه درمانی دانشجویان کانادا |  IRCanada

اما آن‌ هنگام که فرایند مهاجرت جدی‌تر از هر گاهِ دیگری می‌شود و پیش می‌رود، دیگر اطلاعات نصفه و نیمه از خدمات درمانی کانادا نیازهای ما را پاسخ نمی‌دهد. حالا نیاز داریم که چیزهای بیش‌تری از انواع بیمه‌ درمانی در کانادا و هزینه‌هایش بدانیم و گام‌هایمان را با احتیاط بیش‌تری برداریم. چرا که هزینه‌های درمانی و پزشکی در هر شرایط بخش عمده‌ای از هزینه زندگی در کانادا را در بر می‌گیرد.

انواع بیمه در کانادا

شما می توانید برای محافظت از خود و خانواده تان سرویس بیمه را خریداری نمایید تا در برابر مشکلات مالی ناشی از حوادث مصون بمانید. حوادثی مانند بیماری، مرگ، معلولیت، جراحت، بستری شدن در بیمارستان، تصادف خودرو، سرقت، آتش سوزی، گم شدن چمدان، لغو پرواز و … . هزینه بیمه بستگی به عوامل بسیاری از جمله نوع بیمه نامه و میزان پوشش بیمه خریداری شده دارد. در این بخش بعضی از انواع بیمه که شما می توانید برای خود و خانواده خود خریداری نمایید معرفی شده اند:

بیمه خودرو

براساس قوانینی که در کانادا وجود دارد، همه افرادی که با انواع وسایل نقلیه موتوری رانندگی می کنند، موظف هستند تا برای خودروی خود حداقل بیمه معین شده را داشته باشند. این افراد می تواند درصورت نیاز بیمه های بالاتر و اضافه تر از حداقل معین شده توسط قانون را نیز داشته باشند.

با توجه به نوع پوشش بیمه ای که شما برای خودرو خود انتخاب کرده اید، ممکن است در صورت وقوع تصادف، شرکت بیمه کمک هایی مانند تعمیر خودرو یا جایگزینی خودرو ، حمایت از شما در صورت صدمه یا از کار افتادگی و انجام حمایت های مالی، در صورت صدمه دیدن فرد دیگر توسط خودروی شما انجام دهد. هم چنین بیمه خودرو می تواند خودرو شما را در مقابل سرقت یا هرگونه آسیب به وسیله دیگران بیمه نماید. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید قیمت های متفاوت انواع بیمه است. هزینه بیمه خودرو به نوع بیمه نامه، نوع و مدل خودرو و سوابق رانندگی شما در کانادا و سایر موارد دیگر بستگی دارد.

اگر شما فردی هستید که به تازگی وارد کانادا شده اید، شرکت های بیمه ممکن است شما را به عنوان یک راننده جدید در نظر بگیرند، حتی اگر شما چندین سال در کشوری دیگر رانندگی کرده باشید. البته درصورتی که شما بتوانید سابقه بیمه خودروی خود را در کشور خودتان اثبات نمایید، ممکن است در کاهش قیمت بیمه خودرو شما موثر باشد.

بیمه درمانی عمومی کانادا

یکی از انواع بیمه درمانی در کانادا می باشد. بیمه درمانی عمومی همه شهروندان این کشور را تحت پوشش خدمات رایگانی همچون مراقبت‌های اولیه پزشکی قرار می‌دهد. این دسته از انواع بیمه‌ها در برخی ایالت‌ها نفوذ بیش‌تری دارند و هزینه‌های داروهای تجویزی و فیزیوتراپی و غیره را نیز تامین می‌کنند. به محض این‌که پایتان به کشور کانادا باز شد، از وزارت‌خانه بهداشت ایالت خود درخواست کنید هر چه سریع‌تر کارت بیمه درمانی عمومی یا همان Healthcare   را صادر نمایند. ظرف کم‌تر از یک هفته شما می‌توانید با این کارت از خدمات رایگان درمانی استفاده کنید.

بیمه درمانی خصوصی در کانادا

اگر می‌خواهید بهره بیش‌تری از خدمات درمانی کانادا ببرید، چاره‌ای نیست جز آن‌که علاوه بر بیمه درمانی عمومی کانادا، به بیمه درمانی خصوصی پناه ببرید. چشم‌هایتان به لنز نیاز دارد، کسی از بستگان‌تان نیازمند مراقبت در خانه است و یا می‌خواهید ادامه درمان‌تان را به کلینیک‌های خصوصی بسپارید… تمامی این‌ها تحت بیمه درمانی خصوصی کانادا امکان‌پذیر است.

بیمه مسافرت

بر اساس بیمه مسافرت، تمامی هزینه های خدمات اورژانس پزشکی در خارج از کشور کانادا تحت پوشش قرار می گیرند. البته این هزینه مبلغی بالاتر از مقدار پوشش داده شده به وسیله کارت بهداشت است. قابل توجه ساکنان کانادا و یا افرادی که قصد دریافت اقامت دائم این کشور را دارند، حتی اگر قصد مسافرت یک روزه به خارج از کانادا را داشته باشید، باید بیمه مسافرت را خریداری نمایید.

هم چنین این نوع از بیمه می تواند، هزینه هایی از سفر را که به دلیل لغو پرواز، گم شدن بلیط ، گم شدن بار و … به وجود می آید، پوشش دهد. البته هزینه بیمه مسافرت به طول مدت سفر شما، سن شما، وضعیت سلامتی شما و موارد این چنینی بستگی دارد.

ممکن است هزینه های پزشکی برای گردشگرانی که وارد کانادا می شوند بسیار گران باشد. درصورتی که قرار است افرادی از خارج کانادا به دیدن شما بیایند لازم است تا پیش از رسیدن به کانادا بیمه نامه خود را تهیه نمایند.

بیمه مسافرت کانادا

بیمه مسافرتی کانادا یکی از بهترین و کارآمدترین بیمه‌های درمانی است. اگر قصد دارید برای حتی یک روز از این کشور خارج شوید، بیمه مسافرت کانادا با تقبل خدمات اورژانس پزشکی سفری به مراتب امن‌تر و جذاب‌تر برای شما می‌سازد.

اما بیمه مسافرت کانادا تنها هزینه درمان شما در کشورهای خارجی را به عهده نمی‌گیرد بلکه سفر شما را با پرداخت هزینه کنسلی پرواز، گم شدن بلیط و یا بار تضمین می‌کند. پس از بیمه‌های درمانی خصوصی و عمومی و دانشجویی، دریافت بیمه مسافرت کانادا از نان شب هم برای شما واجب‌تر است.

بیمه از کار افتادگی

اگر شخصی به دلیل از کار افتادگی ناشی از بیماری و آسیب به مراقبت از پزشکی نیاز دارد و به همین علت مجبور به ترک کار شده باشد، بیمه از کار افتادگی درآمد شخص بیمه شده را تامین می نماید. این مقدار با توجه به سن، وضعیت سلامتی فرد و درجه ریسک شغل او متفاوت است.

بیمه بازنشستگی کانادا

بیمه بازنشستگی کانادا تحت طرح بازنشستگی یا CPP ارائه می‌شود. شاغلان در کانادا بخشی از دستمزد خود را هر ماه برای عضویت در این طرح اختصاص می‌دهند تا به قول معروف در دوران پیری و کوری(کانادا 65 سالگی را معیار قرار داده است) دستگیرشان باشد.

استان کبک از طرح CPP کنار کشیده است و در عوض خدمات QPP را ارائه می‌دهید که در واقع همچون همین طرح عمل می‌کند.

CPP تنها طرح مربوط به بازنشستگان نیست. طرح‌های بازنشستگی دولت کانادا چنان متنوع است و شرایط بیمه بازنشستگی در کانادا آن‌قدر بر مدار جزییات و ریزه‌کاری‌ها می‌چرخد که پرداختن به آن خود مجالی دیگر می‌طلبد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی