قوانین مهاجرت و اقامت در کانادا

پناهندگی ، مهاجرت، اقامت دائمی ، اقامت موقت

قوانین مهاجرت و اقامت در کانادا

پناهندگی ، مهاجرت، اقامت دائمی ، اقامت موقت

پناهندگی ، مهاجرت، اقامت دائمی ، اقامت موقت ، و روند اقدام از ابتدا تا انتها برای کشور کانادا در سایت بطور کامل مطرح کردیم .

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

انواع ویزای کانادا

ویزای کانادا یک مهر روی پاسپورت شما می باشد که اجازه ورود به کشور کانادا را برای شما صادر می کند. ویزای کانادا یک مجوز برای سفر به کشور کانادا است که از طریق آن به طور قانونی قادر خواهید بود به طور موقت یا دائمی در این کشور سکونت کنید. دریافت ویزای کانادا بدین معناست که کنسولگری یا سفارت کانادایی در کشور شما تصمیم می گیرد که آیا شما واجد شرایط سفر به کشور کانادا هستید یا خیر و اینکه تمام مدارک مورد نیاز را برای ورود به کشور کانادا فراهم کرده باشید. از آنجا که شما ممکن است به دلایل مختلف به کشور کانادا سفر کنید انواع مختلف ویزای کانادا نیز وجود دارد. در این مقاله با انواع ویزای کانادا آشنا خواهیم شد.

ویزاها انواع بسیار گوناگونی دارند، انواع ویزای کانادا عبارتند از:

ویزای توریستی (ویزیتور) کانادا

TRV یا Temporary Resident Visa که در ایران با نام ویزای مولتی یا ویزای 5 ساله نیز شناختی می شود، ویزایی است که به شما اجازه می دهد تا پایان اعتبار پاسپورتتان (برای پاسپورت ایرانی تا 5 سال) به کانادا سفر کنید. شما در هر بار ورود به کانادا می توانید تا شش ماه در خاک کانادا اقامت داشته باشید اما اگر قصد اقامت بیشتر را دارید باید بعد از پایان شش ماه باید یک بار از خاک کانادا خارج شده و دوباره بازگردید. افرادی که برای این ویزا اقدام می کنند، معمولا یا از شخصی یا شرکت تور گذاری دعوتنامه دارند یا با رزرو هتل اقدام به دریافت ویزا می کنند.

افرادی که همسرشان در خاک کانادا درحال تحصیل هست و یا برای ویزای تحصیلی درحال اقدام هستند، می توانند برای ویزای توریستی اقدام کنند و در هنگام ورود به کانادا در صورت صلاحدید افسر اداره مهاجرت، می توانند برای مدت بیشتر از شش ماه (یا تا پایان تحصیل همسر) در کنار همسر خود باشند.

انواع ویزای کانادا | مجله سفیران

ویزای کاری کانادا

ویزای موقت کارگران خارجی به افرادی اعطا می شود که در کشور کانادا به آن ها کاری پیشنهاد شده است و می خواهند برای ۶ ماه در این کشور کار کنند. برای دریافت این ویزا، شخص باید نامه معتبر پیشنهاد کار را از یک کارفرما در کشور کانادا ارائه دهد و صلاحیت دریافت ویزای موقت را داشته باشد.

ویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی یا Student ویزا برای افرادی است که می خواهند در کانادا برای مدتی بیش از شش ماه تحصیل کنند. اگر طول مدت دوره ای که فرد می خواد در آن تحصیل کند، زیر شش ماه است، نیازی به دریافت ویزای تحصیلی نیست و می توان با ویزای توریستی اقدام به تحصیل نمود. دقت داشته باشید که ویزای دانش آموزی و دانشجویی، همه ویزای تحصیلی حساب می شوند.

در صورتی که شما ویزای توریستی دارید و می خواهید در کانادا تحصیل کنید، دیگر نیازی به ویزای تحصیلی ندارید و باید فقط برای Study Permit یا مجوز تحصیل اقدام کنید.

لطفا توجه داشته باشید که اگر تمایل به تحصیل در یکی از شهرهای استان Quebec را دارید، قبل از اقدام برای ویزای تحصیلی، باید برای گرفتن CAQ اقدام کنید. CAQ در واقع مجوز استان Quebec برای تحصیل در این استان است.

انواع ویزا کانادا را بهتر بشناسیم - تورهای برتر کانادا

سوپر ویزا

سوپر ویزا نوعی از ویزای توریستی کانادا است که به شما اجازه می دهد که در هر بار ورود به کانادا، تا ۲ سال اجازه اقامت داشته باشید. باید توجه داشت که فقط افرادی می توانند برای سوپر ویزا اقدام کنند که فرزند یا نوه ی آنها، مقیم کانادا باشد.

ویزای کار در تعطیلات کانادا

ویزای کار در تعطیلات کانادا به جوانان از ۳۰ کشور مختلف دنیا اعطا می شود. از طریق این ویزا افراد می توانند وارد این کشور شوند و در آنجا کار کنند. انتخاب شدن برای دریافت این نوع ویزا تصادفی است به این معناست که متقاضیان درخواست خود را ارائه می دهند و منتظر می مانند تا به طور تصادفی برای شروع کار خود در کانادا پذیرفته شوند.

مدارک مورد نیاز ویزای توریستی کانادا ( مولتی 5 ساله)

مدارک شخصی

اصل پاسپورت متقاضی به همراه کلیه ی پاسپورت های قدیمی

شناسنامه و کارت ملی

یک قطعه عکس جدید رنگی با زمینه ی سفید

سند ازدواج در صورت همراهی همسر

رضایت نامه ی محضری برای فرزندانی که با یکی از والدین قصد سفر دارند الزامی ست. رضایت نامه از سوی کسی باشد که آن ها را همراهی نمی کند.

مدارک شغلی

کارفرمایان : روزنامه رسمی ، آگهی تأسیس ،آگهی تغییرات و تصمیمات شرکت ، آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده ، لیست بیمه ی 6 ماه آخر کارمندان ، تمکن و پرینت 6 ماه آخرحساب شرکت به لاتین.

کارخانه داران و صاحبان مشاغل آزاد : پروانه ی بهره برداری ، جواز کسب ، آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده ، لیست بیمه ی 6 ماه آخر کارمندان.

کارمندان : گواهی اشتغال به کار به زبان فارسی روی سربرگ شرکت (با ذکر تاریخ شروع به کار، عنوان شغلی، درآمد سالیانه ، نام مدیر) ، فیش حقوقی دو ماه آخر،  لیست بیمه ی 6 ماه آخر، حکم کارگزینی یا قرارداد شرکت .

مهندسان : پروانه ی نظام مهندسی یا جواز ساخت .

تجار: کارت بازرگانی، گواهی اتاق بازرگانی ،آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده، لیست پرداخت بیمه.

پزشکان : پروانه ی دائم طبابت، کارت نظام پزشکی، پروانه ی مطب، آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده، لیست پرداخت بیمه.

بازنشستگان : حکم بازنشستگی و فیش حقوقی دو ماه آخر – حکم افزایش حقوق در صورت وجود ارائه گردد.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی