قوانین مهاجرت و اقامت در کانادا

پناهندگی ، مهاجرت، اقامت دائمی ، اقامت موقت

قوانین مهاجرت و اقامت در کانادا

پناهندگی ، مهاجرت، اقامت دائمی ، اقامت موقت

پناهندگی ، مهاجرت، اقامت دائمی ، اقامت موقت ، و روند اقدام از ابتدا تا انتها برای کشور کانادا در سایت بطور کامل مطرح کردیم .

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

بیمه‌های غیردرمانی کانادا شامل چه مواردی می‌شوند؟

انواع بیمه‌های کانادا تنها به این چند مورد خلاصه نمی‌شود. پرونده بیمه‌های کانادا با بیمه عمر و بازنشستگی و یکی دو جین از این دسته باز می‌ماند؛ بیمه‌هایی که نه تنها هزینه زندگی در کانادا را تا 40 درصد پایین می‌آورد بلکه آسایش شهروندان را تضمین می‌کند.

بیمه بازنشستگی کانادا

بیمه بازنشستگی کانادا تحت طرح بازنشستگی یا CPP ارائه می‌شود. شاغلان در کانادا بخشی از دستمزد خود را هر ماه برای عضویت در این طرح اختصاص می‌دهند تا به قول معروف در دوران پیری و کوری(کانادا 65 سالگی را معیار قرار داده است) دستگیرشان باشد.

استان کبک از طرح CPP کنار کشیده است و در عوض خدمات QPP را ارائه می‌دهید که در واقع همچون همین طرح عمل می‌کند.

CPP تنها طرح مربوط به بازنشستگان نیست. طرح‌های بازنشستگی دولت کانادا چنان متنوع است و شرایط بیمه بازنشستگی در کانادا آن‌قدر بر مدار جزییات و ریزه‌کاری‌ها می‌چرخد که پرداختن به آن خود مجالی دیگر می‌طلبد.

بیمه درمانی در کانادا و خدمات تحت پوشش | مرجع آمریکا و کانادا

برنامه خدمات بهداشتی درمانی در هر یک از استان های کانادا

در حال حاضر هفت استان در کشور کانادا وجود دارند که خدمات درمان عمومی را بلافاصله به مقیمان جدید الورود ارائه می دهند. اگر به ترتیب از غرب به شرق بخواهیم این استان ها را نام ببریم: آلبرتا، ساسکاتچیوان، مانیتوبا، نیو برونزویک، نووا اسکوتیا، جزیره پرینس ادوارد، نیوفاندلند و لابرادور. در این نواحی پس از ثبت نام برای دریافت کارت سلامت به همراه اسناد مربوط به آن، روز آغاز پوشش بیمه سلامت و درمانی دقیقا همان روزی در نظر گرفته می شود که مقیم جدید به استان رسیده و زندگی خود را در آنجا شروع کرده بود.

در نهایت سه استان باقی می مانند (بریتیش کلمبیا، آنتاریو و کبک) و تمامی نواحی دیگر (یوکان، نوروست و نوناووت) که در آن ها یک دوره انتظار برای دریافت خدمات بهداشتی و درمانی توسط مقیمان جدید نیاز است. در این نواحی، مقیمان جدیدی که شهروندان کانادایی هستند باید در یک دوره خاص منتظر بمانند.

این دوره زمانی انتظار مقیمان جدید می تواند تا سه ماه از تاریخ ورود فیزیکی شما به استان یا ناحیه مربوطه باشد (زمانی که اسناد اقامت دائم را همراه داشته باشید). هرگز فراموش نکنید که چه به دوره انتظار نیاز باشد یا خیر، خیلی مهم است که شما همراه با برگه تعیین وضعیت مهاجرت خود برای اقامت به مدت زمانی که با حداقل میزان لازم خدمات درمانی مطابقت داشته باشد را همراه خود داشته باشید، که در اکثر شرایط به این معناست که در استان یا ناحیه مربوطه برای حداقل شش ماه در سال حضور داشته باشید.

خدمات درمانی در استرالیا | هزینه درمان در استرالیا

بیمه بیکاری کانادا

پیش می‌آید؛ در زندگی همه ما دورانی وجود دارد که به دلایل گوناگون امکان کار و فعالیت از ما سلب می‌شود. در این دوران است که بیمه بیکاری کانادا و یا همان EI  از درِ نجات می‌آید و ما را از منجلاب استیصال بیرون می‌کشد. از ما موقتا حمایت می‌کند و نمی‌گذارد روزگار بیکاری را دست خالی سر کنیم.

اگر باید پروسه مبارک زایمان را پشت سر بگذارید، اگر در روزهای ابتدایی تولد نوزادتان می‌بایست از او نگهداری کنید، اگر از چنان بیماری شدیدی رنج می‌برید که امکان حضور در محل کار برایتان دشوار است، اگر مجبور باشید از عزیز بیمارتان مراقبت کنید و هزار اگرِ دیگر، EI به دادتان خواهد رسید. اما نه به همین سادگی!

EI و یا همان بیمه بیکاری کانادا مشمول مالیات می‌شود و پس از ارائه مدارک و بررسی‌های فراوان به فرد تعلق خواهد گرفت. این جزییات را اما بگذارید در یادداشتی دیگر شرح و تفصیل دهیم و بشکافیم.

شرایط اعطای خدمات بهداشتی درمانی کانادا با ویزای تحصیلی

شرایط برای دارنده های ویزای تحصیلی کانادا  نیز دارای متغیرات بسیار زیادی در مناطق مختلف کشور کانادا در زمینه تایید صلاحیت برای خدمات درمانی است.برخی از حوزه های قضایی خاص در همین زمینه شامل موارد زیر می شوند:

هرگز خدمات بهداشت و درمانی به دانشجویان و دانش آموزان بین المللی ارائه نمی شود.

خدمات درمانی تنها به دانشجویانی ارائه می شود که در برنامه های تحصیلی طولانی تر از 12 ماه شرکت کرده اند.

تنها زمانی یک دانشجو تحت پوشش قرار می گیرد که با مجوز تحصیلی خود به مدت 12 ماه ادامه دار در استان یا ناحیه مربوطه حضور داشته باشد.

پس از طی شدن دوره انتظار قضایی خیلی زود دانشجویان تحت پوشش درمانی و بهداشتی قرار می گیرند. در صورتی که آن ها دارای یک مجوز تحصیلی معتبر برای شش ماه یا بیشتر باشند.

بیمه عمر کانادا

همه با بیمه عمر آشنایی داریم؛ می‌دانیم بیمه عمر چیست، به چه کار می‌آید و چه اهمیتی دارد. بیمه عمر معمولا به کار دنیای بدون ما می‌آید. اگر تحت بیمه عمر باشیم، آن‌گاه بسیاری از اطرافیان، پس از ما، در آسایش اقتصادی می‌افتند و هزینه‌هایی همچون هزینه‌های دفن و کفن از روی دوش‌شان کنار می‌رود و یا دست‌کم ذره‌ای مرتفع می‌شود.

در حقیقت بیمه عمر کانادا نه به مثابه یک بیمه درمانی بلکه برای پس از مرگ به کار می‌آید و متناسب با وضع سلامت فرد تحت پوشش، مبلغی برایش کنار گذاشته می‌شود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی