قوانین مهاجرت و اقامت در کانادا

پناهندگی ، مهاجرت، اقامت دائمی ، اقامت موقت

قوانین مهاجرت و اقامت در کانادا

پناهندگی ، مهاجرت، اقامت دائمی ، اقامت موقت

پناهندگی ، مهاجرت، اقامت دائمی ، اقامت موقت ، و روند اقدام از ابتدا تا انتها برای کشور کانادا در سایت بطور کامل مطرح کردیم .

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

ویزای اقامت موقت کانادا

سوال بسیاری از متقاضیان سفر به کانادا این است که ویزای اقامت موقت کانادا چیست و چرا باید آن را دریافت کنیم؟ اما قبل از آن جالب است بدانید که کانادا دومین کشور بزرگ جهان است و مساحتی بالغ بر 10 میلیون کیلومتر مربع دارد. این کشور از شمال به اقیانوس منجمد شمالی، از شرق به اقیانوس اطلس، از غرب به اقیانوس آرام و از جنوب به کشور آمریکا منتهی می‌شود. در کل، کانادا دارای بیش از 200,000 کیلومتر خط ساحلی بوده و همچنین دارای دو مرز با ایالات متحده آمریکا است: یک مرز بسیار طولانی در جنوب و یک مرز بلند دیگر در شمال غربی.

ویزای اقامت موقت کانادا چیست؟

شهروندان (Citizens) یا ساکنان دائم (Permanent Residents) کانادایی حق دارند آزادانه وارد این کشور شوند. این در حالی است که سایر افرادی که می‌خواهند برای مقاصد توریستی، تحصیلی و یا کاری وارد کانادا شوند باید ویزای اقامت موقت کانادا را دریافت کنند.

لغو انگشت نگاری برای گرفتن اقامت موقت افراد حاضر در کانادا | شرکت مهاجرتی  کاروان غرب

ویزای اقامت موقت کانادا یا همان Temporary Resident Visa، به نوعی از اقامت این کشور گفته می‌شود که فرد طی زمانی مشخص و محدود اجازه ورود به خاک کانادا را خواهد داشت. بدیهی است که پس از اتمام زمان تعیین شده، فرد باید خاک این کشور را ترک کند و یا درخواست تمدید دوره‌ی خود را، تسلیم اداره مهاجرت کانادا نماید. اما در هر صورت باید به این نکته دقت داشته باشید که با هر تعداد بار تمدید، باز هم این نوع اقامت از جنس موقت بوده و برای مهاجرت به این سرزمین زیبا و پیشرفته حتما باید از روش‌های اقامت دائم کانادا اقدام نمائید.

ویزای اقامت موقت کانادا اشاره به افرادی دارد که برای بازدید، تحصیل و یا کار به کانادا می‌آیند. شما می‌توانید در قسمت زیر هر 3 گروه را مشاهده کرده و با کلیک بر روی هر کدام، اطلاعات بیشتری نسبت به آنها کسب نمائید.

انواع ویزای اقامت موقت کانادا

تمام این مراحل وابسته به این است که شما با چه هدفی می خواهید وارد کانادا شوید. در این قسمت شما را با انواع ویزای اقامت موقت کانادا آشنا می کنیم.

ویزای کار کانادا؛

ویزای توریستی کانادا؛

ویزای مولتیپل کانادا؛

سوپر ویزای والدین؛

ویزای تحصیلی کانادا؛

کارت اقامت دائم کانادا | پیکوبینو

آیا تمام کسانی که می‌خواهند به کانادا سفر کنند نیاز به دریافت ویزای اقامت موقت دارند؟

خیر، اگر شما از یک کشور معاف از ویزا باشید (ایران شامل این کشورها نمی‌باشد)، نیازی به اخذ ویزای اقامت موقت کانادا ندارید. در رابطه با این موضوع، افراد معاف از ویزا که به کانادا سفر می‌کنند، باید قبل از اقدام به پرواز، درخواست مجوز سفر الکترونیک (eTA) خود را ارائه داده و آن را دریافت کرده باشند. چنین افرادی در صورت مسافرت زمینی به کانادا، نیازی به دریافت TRV یا eTA نیز ندارند.

در نهایت شهروندان سایر کشورها باید قبل از ورود به این کشور درخواست ویزای اقامت موقت کانادا خود را ارائه کنند، مگر اینکه مشمول معافیت‌های دیگری باشند.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای اقامت موقت کانادا

برای گرفتن انواع ویزای کانادا گام اول ارائه مدارک و اسناد می باشد .در هنگام درخواست برای یک ویزای TRV نیاز به 5 مدرک اصلی است که باید به مراجع نشان داده شود. لازم به ذکر است که هر پرونده مهاجرتی بسته به موقعیت خاص آن متفاوت می باشد اما معمولا افراد باید در هنگام درخواست ویزای اقامت موقت کانادا مدارک زیر را به همراه داشته باشند:

گواهی وابستگی ها به کشور خود

گواهی منابع مالی برای بازدید از کانادا

مدارک شناسایی مانند پاسپورت یا کارت اقامت کشور

نامه دعوت از کسانی که فرد را به کانادا دعوت کرده اند

اثبات اینکه فرد فقط برای مدتی معین در کانادا می ماند

شرایط اخذ ویزای اقامت موقت کانادا

جهت بدست آوردن صلاحیت های لازم برای دریافت ویزای اقامت موقت در کانادا، افراد باید واجد شرایط بودن خود را از نظر قانون و دستورات مهاجرت و حمایت از پناهجویان به افسر (کنسولگری) نشان داده و ثابت کنند که پس از داشتن اقامتی موقت کانادا را ترک خواهند کرد.

همچنین، افراد باید:

افسر را متقاعد کنند که پس از اتمام مدت اقامت خود کانادا را ترک خواهند کرد.

نشان دهند که منابع مالی لازم را برای حمایت از خود و خانواده شان را در هنگام اقامت در کانادا و همچنین ترک کانادا به سمت کشور مبدا را دارند.

اثبات کنند که تمایلی برای کار یا تحصیل در کانادا ندارند (مگر این که توسط مراجع اجازه داده شوند)

هیچ سابقه ای از فعالیت های مجرمانه ندارند.

برای امنیت کانادا خطری محسوب نمی شوند.

از سلامت نسبی برخوردار هستند. (در صورت نیاز باید یک معاینه پزشکی انجام دهند)

چگونه می‌توانیم موفق به دریافت ویزای اقامت موقت کانادا (TRV) شویم؟

اگر جزو شهروندان کانادا (Citizens) یا ساکنان دائمی (Permanent Residents) آن نیستید و جزو کشورهای معاف از ویزا نیز نمی‌باشید برای ورود به کانادا حتما نیاز به دریافت ویزای اقامت موقت دارید. هیچ راهی وجود ندارد که بدون دریافت آن بتوانید وارد این کشور شوید. بنابراین یکی از دغدغه‌های مسافران برای ورود، گرفتن ویزای اقامت موقت کانادا یا همان (TRV) است.

چنانچه می‌خواهید در راه اخذ ویزای اقامت موقت کانادا موفق شوید باید از یک اصل ساده پیروی کنید. شما باید بتوانید در تمام مدارک ارسالی خود نشان دهید که شرایط‌تان کاملا سازگار با قانون حفاظت از مهاجرت و پناهندگی کانادا (IRPA) می‌باشد و تنها برای اقامت موقت در این کشور خواهید ماند.

اگر بخواهیم اصل ساده‌ی فوق را بیشتر شرح دهیم، باید بتوانید افسر اداره مهاجرت را قانع کنید:

1– در پایان زمان اقامت خود در کانادا، خاک این کشور را ترک خواهید کرد.

2– تمکن مالی خوبی دارید و علاوه بر برآورده کردن نیاز مالی خود در مدت اقامت، پول کافی برای بازگشت به کشور خود را نیز خواهید داشت.

3– قصد انجام کار یا تحصیل در کانادا را ندارید مگر آنکه مجوزهای لازم را از پیش تهیه کرده و مجاز به انجام آنها باشید.

4– هیچگونه سابقه فعالیت جنایی نداشته و برای امنیت ملی کانادا خطری ندارید.

5– آمادگی کامل برای ارائه هرگونه سند اضافه‌تر بنا به درخواست افسر اداره مهاجرت کانادا را دارید.

 

6– در سلامت کامل به سر می‌برید و در صورت نیاز حاضر به انجام آزمایشات پزشکی می‌باشید.

در صورتی که قبل از انقضای ویزا کانادا را ترک کرده و دوباره به آن بازگردیم چه می شود؟

ویزا های توریستی اقسام گوناگونی دارند. برخی از این ویزا ها تک ورودی هستند یعنی تنها برای یک بار ورود به کانادا استفاده می شوند.

در صورتی که دارنده ویزا کانادا را ترک کرده و دوباره قصد بازگشت به آن را داشته باشد باید مجددا برای دریافت ویزا درخواست دهد.

در صورتی که فرد به آمریکا یا جزایر سنت پیر ا میکولن سفر کرده باشد از این قاعده مستثنی است. با این حال، برخی ویزا ها چند ورودی هستند که به دارندگان خود اجازه می دهند تا زمانی که ویزایشان اعتبار دارد کانادا را ترک کرده و دوباره به آن وارد شوند.

آیا می توان وضعیت ویزیتوری خود را تمدید کرد؟

در صورتی که فرد با استفاده از یک ویزای توریستی کانادا یا ویزیتوری به کانادا آمده و قصد درخواست برای تمدید زمان اقامت خود در کانادا را دارد، نیاز دارد تا وضعیت ویزیتوری خود را بدست آورد.

می توان در کانادا از طریق یک دفتر مهاجرتی کانادا برای وضعیت ویزیتوری خود درخواست داد. با این حال، باید قبل از منقضی شدن وضعیت ویزیتوری کنونی برای تمدید آن درخواست داد.

به عنوان یک نکته عمومی باید گفت هنگامی که به عنوان یک گردشگر یا ویزیتور به کانادا می آیید، به شما یک وضعیت ویزیتوری به مدت 6 ماه داده می شود.

در صورتی که وضعیت ویزیتوری شما منقضی شده اما از قبل برای تمدید آن درخواست داده اید و اکنون منتظر تمدید آن هستید، تا زمانی که نتیجه تصمیم نهایی در ارتباط با درخواست تمدید ویزای شما صادر شود.

به شما وضعیتی به نام وضعیت ضمنی داده می شود. اگر درخواست تمدید ویزا رد شود در صورتی که درخواست شما در ظرف 90 روز پس از تاریخ رد شدن ثبت شود، می توانید برای بازگردانی وضعیت خود درخواست دهید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی