قوانین مهاجرت و اقامت در کانادا

پناهندگی ، مهاجرت، اقامت دائمی ، اقامت موقت

قوانین مهاجرت و اقامت در کانادا

پناهندگی ، مهاجرت، اقامت دائمی ، اقامت موقت

پناهندگی ، مهاجرت، اقامت دائمی ، اقامت موقت ، و روند اقدام از ابتدا تا انتها برای کشور کانادا در سایت بطور کامل مطرح کردیم .

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

هر آنچه که برای اخذ ویزای کار کانادا باید بدانید!

هر سال بیش از 300.000 نیروی کار خارجی با ویزای کار موقت وارد کانادا می شوند. همه افرادی که اقامت دائم کانادا را ندارند و جز شهروندان کانادایی نیستند، برای این که بتوانند در کانادا کار کنند، باید ویزای کار موقت دریافت کنند. البته استثنا هم وجود دارد که به برخی از افراد این امکان را می دهد که بدون ویزای کار در کانادا به طور موقت مشغول به کار شوند.

پروسه دریافت ویزای کار موقت کانادا یک پروسه چند مرحله ای است و ممکن است تا هفته ها به طول بیانجامد. بسته به ملیت متقاضی، تخصص و شغل مورد نظر وی در کانادا، امکاناتی برای تسریع این روند وجود دارد. هرچند بعضی از ویزاهای کاری نیازی به دریافت ارزیابی تأثیرات بازار کار(LMIA) ندارند به طور کلی پروسه دریافت ویزای کار به صورت زیر است

مرحله ۱: متقاضی باید از یکی از کارفرمایان کانادا که آماده ی اسپانسر کردن او است، پیشنهاد کار (job offer) دریافت کند.

مرحله۲: در صورت نیاز کارفرما باید گزارش ارزیابی تأثیرات بازار کارLMIA را از وزارت کار درخواست کند. هر چند مشاغلی وجود دارد که نیازمند اخذ LMIA نیستند(مشاغل معاف از LMIA).

مرحله ۳: تمدید پیشنهاد کاری توسط کارفرما

مرحله ۴: ارائه درخواست برای ویزای کار

مرحله ۵: صدور ویزای کار

قوانین و مقررات اخذ اقامت دائم کانادا با ویزای کاری جی اس آیقوانین و مقررات اخذ اقامت دائم کانادا با ویزای کاری جی اس آی

لیست پیشنهاد کار یا جاب آفر کانادا

از دو طریق می توان ویزای کار کانادا را کسب کرد. برنامه اسکیل ورکر کانادا یا گرفتن جاب آفر از کانادا. چگونگی اقدام برای برنامه اسکیل ورکر کانادا در ادامه شرح داده شده است. اما برای گرفتن پیشنهاد کاری یا جاب آفر از کانادا باید در این کشور به کاریابی بپردازید و بر اساس لیست مشاغل مورد نیازی که اعلام می شود، شغل مورد نظر خود را بیابید.  افرادی که پیشنهاد کار دریافت می کنند، اقامت کاری کسب می نمایند و با توجه به تجربه کار کانادایی که کسب می کنند، می توانند در برنامه امتیازبندی کانادا اقامت دائم این کشور را به دست آوردند. مؤسسه حقوقی مهاجرت به کانادا در خدمتی منحصر به فرد برای مشاغل مورد نیاز کانادا اقدام به کاریابی می نماید. تمام مراحل از جستجوی کار تا اخذ اقامت دائم کانادا توسط مؤسسه MIE انجام می شوید. شما می توانید لیست جاب آفر های کانادا را در لینک زیر مشاهده کنید و اگر شرایط اولیه را دارید با کارشناسان ما تماس بگیرد.

در برخی شرایط  این مسیر ممکن است به اخذ اقامت دائم کانادا منتهی شود.

ویزای اقامت کانادا (Immigrant Visa) به عنوان پناهنده ی سیاسی

ویزای کار (work permit visa) به عنوان پرستار خانگی (Live-in-Caregiver)

ویزای اقامت کانادا به عنوان همسر فرد

در صورتی که فرد در حین داشتن ویزای موقت کانادا، در این کشور ازدواج کند، واجد شرایط این ویزا خواهد شد. یعنی فرد ممکن است با ویزای توریستی به کانادا آمده باشد ولی وضعیت ویزایش به این گروه تغییر کند.

ویزای اقامت کانادا تحت گروه بشردوستانه

در این گروه درخواست ها در صورتی پذیرش می شود که در صورت عدم صدور ویزا، متقاضی دچار سختی خواهد شد.

برای اینکه فردی بتواند به طور دائم در کانادا کار کند، باید درخواست اقامت دائم دهد. هرچند داشتن ویزای کار موقت همانند سکوی پرتابی برای دریافت اقامت دائم کانادا است. زمانی که فرد با ویزای کاری در کانادا حضور دارد، ممکن است واجد شرایط دریافت اقامت دائم کانادا تحت یکی از برنامه های تجربه کانادایی(CEC)، نیروی متخصص(Skilled Worker) و یا برنامه های استانی(Provincial Nominee Programs) نیز باشد.

مهاجر سون | ویزای کار پس از تحصیل در کانادا

وضعیت اشتغال و نرخ بیکاری در کانادا چگونه است؟

مهم ترین معیار برای افرادی که قصد اخذ ویزای کاری کانادا را دارند و می خواهند در این مسیر قدم نهند نرخ بیکاری است. نرخ بیکاری کشور ها هرساله توسط سازمان های جهانی اعلام می شود و این نرخ نشان دهنده شانس کارجو برای پیدا نمودن شغل است. طبق آخرین آمار در سال 2019 نرخ بیکاری در کشور کانادا 6.3 درصد است. باتوجه به نوع اقلیم و مردم کشور کانادا که اکثرا از ثروت مندان یا افراد با علم بسیار بالا هستند این نرخ بیکاری معیار خوبی به حساب می آید و کارجویان می توانند به امید پیدا نمودن شغل اقدام به دریافت ویزا های مختلف از مسیر های حال حاضر نمایند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی