قوانین مهاجرت و اقامت در کانادا

پناهندگی ، مهاجرت، اقامت دائمی ، اقامت موقت

قوانین مهاجرت و اقامت در کانادا

پناهندگی ، مهاجرت، اقامت دائمی ، اقامت موقت

پناهندگی ، مهاجرت، اقامت دائمی ، اقامت موقت ، و روند اقدام از ابتدا تا انتها برای کشور کانادا در سایت بطور کامل مطرح کردیم .

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

ویزا چیست؟

آشنایی با مفهوم ویزا

ویزا یک مجوز مشروط است که به شهروندان یک کشور خارجی اعطا می‌شود. به این ترتیب ویزا به آن‌ها اجازه می‌دهد که وارد آن کشور شوند، در آن کشور اقامت داشته باشند و یا آن کشور را ترک کنند.

یک ویزا و یا مجوز ورود به کشور، توسط اداره مهاجرت آن کشور صادر می‌شود و ممکن است طبق صلاحدید مقام مهاجرت آن کشور، در هر زمان لغو شود. ویزاها معمولاً به صورت برچسب، مهر در گذرنامه متقاضی ویا سایر اسناد سفر به همراه امضاء مسئول مربوط اعطا می‌گردد.

از لحاظ تاریخی، مقامات مهاجرتی مجاز به ورود و یا رد ورود بازدید کنندگان در هنگام ورود به مرز بودند. در صورت ورود مجاز، مقامات ویزای لازم را صادر می‌کند که در پاسپورت مهر ورود به خاک کشور مقصد زده می‌شود.

تفاوت ویزا و پاسپورت

در این بخش از مقاله قصد داریم تا تفاوت ویزا و پاسپورت را بررسی نماییم تا بدانید که ویزا چیست و چه تفاوتی با پاسپورت دارد؟ برای اینکه بهتر بتوانید تفاوت ویزا و پاسپورت را بدانید در ابتدا پاسپورت را توضیح می‌دهیم و بعد به شرایط ویزا می‌پردازیم. پاسپورت یا همان گذرنامه در واقع یک سند معتبر هویتی می‌باشد که اطلاعات شخصی فرد در آن نوشته شده است. این اطلاعات شامل نام و نام خانوادگی دارنده پاسپورت، نام پدر، شماره شناسنامه، محل و تاریخ تولد و همچنین شماره پاسپورت و تاریخ اعتبار پاسپورت می‌باشد. در واقع پاسپورت برای فرد نشان دهنده تابعیت فرد به کشور خود می‌باشد و برای ورود به کشور دیگر هویت شخص متقاضی با ارائه پاسپورت مشخص خواهد شد. حال که از هویت پاسپورت مطلع شدید بهتر است کمی در مورد ویزا نیز اطلاع داشته باشید تا بتوانید تفاوت آن را با پاسپورت تشخص دهید. ویزا در واقع سند یا همان مجوز ورود به کشور مقصدی است که قصد ورود به آن را دارید که یا به صورت الکترونیکی و یا به صورت کاغذی و توسط سفارت کشور مورد نظر و یا کنسولگری صادر خواهد شد که پس از صدور به پاسپورت شخص متقاضی الصاق می‌شود. ویزاها پس از صدور دارای مدت و تاریخ مشخصی می‌باشند که شخص متقاضی می‌تواند در تاریخ مشخص شده در ویزا در کشور مورد نظر حضور داشته باشد.

ویزا چیست؟ | کلیه شرایط و قواعد ویزا | ویزالند

شرایط ویزا

بعضی از ویزاها باید در بدو ورود به کشور مقصد صادر شوند و گروهی دیگر نیز قبل از سفر، باید به سفارت و یاکنسولگری کشور مقصد سفر، درخواست ویزا دارد. در بعضی از موارد، مسافرین خارجی می‌توانند به دفاتری کمه تخصص در اخذ ویزا دارند مراجعه کرده و این امر را به آن‌ها واگذار کنند. این آژانس‌ها، به وسیله مقامات خارجی، سفارت و یا کنسولگری به نمایندگی از مسافران بین المللی مجاز به درخواست ویزا برای مسافرت هستند.

به همین ترتیب، در چنین مواردی ممکن است مراحل اخذ ویزا پیش از رسیدن به فرد به اتمام برسد. نیاز و یا عدم ویزا به اخذ ویزا به طور کلی به تابعیت متقاضی، طول مدت اقامت و فعالیت‌هایی که ممکن است متقاضی مایل به انجام آن در کشور مقصد باشد بستگی دارد. این موراد ممکن است دسته‌های مختلف ویزا را با شرایط مختلف مساله تعیین کنند.

مرجع صدور ویزا، معمولاً شعبه‌ای از وزارت امور خارجه یا کنسولگری کشور مقصد می‌باشد که این اسناد می‌توانند گواه به این باشد که متقاضی قادر به حمایت از خود در کشور میزبان (از نظر اقامت و یا خوراک) هستند یا خیر.

ویزای شینگن چیست؟

یکی از مواردی که شاید پرداختن به آن در این بخش خالی از لطف نباشد بحث ویزای شینگن خواهد بود. در این بخش از مقاله به این می‌پردازیم که ویزای شینگن چیست و شامل چه کشورهایی خواهد شد. در ابتدا بهتر است بدانید که پیمان شینگن توافق نامه‌ای است که در سال 1985 بین 5 کشور اروپای غربی به امضا رسید این توافق نامه به برداشتن مرز بین 5 کشور اروپایی انجامید که می‌توانستند بدون ویزا به کشورهای یک دیگر سفر نمایند. در حال حاضر 26 کشور اروپایی از قوانین این پیمان پیروی می‌کنند. ویزای شینگن یکی از انواع ویزاهای پر طرفدار در بین مردم می‌باشد چرا که این نوع ویزا 26 کشور را شامل خواهد شد. ویزای شینگن مختص کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌باشد بنابراین افرادی که این ویزا را دریافت می‌نمایند با ورود به یکی از کشورهای حوزه شینگن می‌توانند بدون اخذ مجدد ویزا به 28 کشور سفر نمایند. برای اطلاعات بیشتر در مورد انواع ویزاها و شرایط هر کدام می‌توانید ویدئو راهنمای گام به گام اخذ اقامت را تهیه و مشاهده نمایید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی